lördag, februari 24, 2018

Bättre en fågel i handen...

God lördagsmorgon! Solen skiner på en blå himmel och det är kallt. Igår var jag ute på vift och passade på att ta lite foton i min vackra stad. Då var himlen grå, men det var inget jag rådde på.

Nere vid älvkanten.

Så tar jag trappan upp till...
...statyn Bättre en fågel i handen...
Dagen ägnas av förberedelser till eftermiddagens träff och kvällens fest med Vasa Orden. Vi kommer att få besök av en florist, som ska hålla en blomster show, där hon berättar om blomsteruppsättningar (min ena svärdotter är förresten florist). 

Så det ska bli kul, och den rara maten och klä upp mig, få känna mig fin. En lördagskväll.

 💝 Ljus och Kärlek 💝

8 kommentarer:

  1. Härliga bilder från din stad här igen :-)

    Ha en fin dag - och en ännu finare kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är så fint ute idag och bättre blir det till kvällen!

      Radera
  2. Så trevligt med en florist. Blommor är ju alltid vackert!
    Hoppas du får en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Den där trappan ser VÄLDIGT farlig ut. Hoppas du inte
    behöver använda den efter banketten i kväll. - Inga
    räcken att hålla i. Önskar dej en trevlig dag och kväll.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  4. Så spännande! Dagens florister är verkligen duktiga och kan inspirera mycket!

    Kram <3

    SvaraRadera
  5. Fina bilder från din stad! Och det känns att det är kallt.
    Önskar dig en rolig och givande kväll och extra kul med en florist som kommer.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  6. Lidköping är verkligen en vacker stad. Det har jag kunnat konstatera många gånger tack vare dina bilder.
    När jag såg den trappan så hoppas jag att det stod en skylt där "Sandas ej", bara så att man är beredd på att bryta lårbenshalsen i trappan.
    Skulpturen är ju helläcker.

    Ha en toppenkväll på Vasa Orden ikväll:-)

    SvaraRadera
  7. Vacker älv, men där skulle man inte vilja trilla i - speciellt inte om vintern. Inga skyddsräcken? Har sett sånt på många orter dock, också i Finland.

    SvaraRadera