lördag, oktober 27, 2012

Ställ tillbaka klockan

...och få en timme mer!

Officiellt görs detta klockan 03 i natt på datorer och mobiler automatiskt.

Eller sätt tillbaka trädgårdsmöblerna för vintern
och sätt fram dom till sommaren igen!

Denna klockan till höger verkar vara helt vriden, så man kan lugnt säga, ur led är tiden!

Och länge sov jag idag. Så sköööönt!

Jag köpte mig en ny pyjamas igår med långa ärmar och ben. Så gott att inte behöva frysa under tjocka goa duntäcket!

Sitter just nu och lyssnar på "Ring, så spelar vi" med Lisa Syrén, så hemtrevligt.

En go lördag, mina fina Bloggisar och Läsare, njut av solstrålarna!
♥ Kärlek - ljus - glädje ♥

Kolla in nytt avsnitt av 
http://geddfishpilgrim.blogspot.se/!

22 kommentarer:

  1. Oj, jag har inte haft en tanke på det där med vintertid. Tack för påminnelsen =)
    Så skönt med en bra pyjamas! Jag är som katterna, vill ha det varmt och gosigt när jag sover. Duntäcke skall det vara.

    Idag skiner solen här och det är -1°.

    Ha en bra dag!
    Kramis ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kallt och soligt här med. 12 grader i Santiago....
      Kramis♥

      Radera
  2. Jag har också lyssnat på Ring så spelar vi. Hörde du det där om klockorna som Lisa läste upp ur ett brev.

    Den stackars kvinnan som under en timme sprang runt och flyttade sina klockor och det slutade med att hon fått micron i vardagsrummet! Nu var hon orolig, för hon hade hört att en del klockor flyttar sig själva, var skulle hon hitta dem någonstans?

    Ha en skön lördag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hörde detta med flytt av klockorna, ja! Inte lätt. Men hon borde ju ha varit van, det är inte första året, som vi har sommartid/normaltid *ler*
      Kram

      Radera
  3. Oj Gerd, slå ner lite på takten.
    Jag hinner inte med att kommentera hos dig.

    God förmiddag förresten , denna kylslagna lördag, endast +2 hos mig. Så idag håller jag mig inomhus.

    Idag har vi ju alla lite extra att göra. Det tar sin lilla tid att ställa tillbaka klockorna. Tur att jag bara har 2 klockor att ändra.

    Ha en bra dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du vet, jag är jag och du är du *ler*......
      Jag bryr mig inte om klockorna förrän i morgon, tror jag, jag har flera, mannen min hade förkärlek för klockor.
      Ha det!

      Radera
    2. Har blivit så förbaskat saktfärdig med allting sen jag blev hänvisad en jobbcoach.Dessa människor har ingen bra effekt på mig.

      Men skulle jag dröja ett par dagar med att kommentera, så vet du att jag inte har glömt bort dig

      Radera
  4. Har så varit hemma 1 vecka efter en fin FN-resa till Cypern där jag "skötte om" 66 personer på bästa sätt. 25-årsjubileum från det att Svenska FN lämnade Cypern. Fina tal av Vice Borgmästare för Larnaca stad som gav oss en hedersmedalj. Svenska ambassadören var där och pratade samt att vi fick bese gmala campen.
    Även en parentation och då tänkte man ju bl.a på en viss person även om det då gällde Sinai-tjänst.
    Ha en god helg med alla klockor.
    Göran

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Göran, för din kommentar och berättelse om FN-resan.
      Jo, jag tänkte mycket på min man, när jag vandrade som pilgrim.
      Tack detsamma med god helg!

      Radera
  5. Jag ska nog passa på att tanka mig själv med solstrålar idag när det inte regnar eller snöar, utan bara är nån minusgrad. Så skönt när det är en sol som lyser! Lördagskram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tacka vet jag solen! Och jag tänkte på när vi flög, att vi var ju ovan molnen, och där var himlen blå!
      Lördagskram♥

      Radera
  6. Ja, nog är tiden ur led allt. Tycker inte om det här med att ställa om klockorna två gånger om året. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mig gör det inte så mycket...... jag försöker skratta tiden ur led.
      Kram♥

      Radera
  7. Jag tänkte bära alla klockorna in i garderoben för att plocka fram dem när vi återigen har sommartid!

    Krameluttar ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. DU! Det var en BRA idé! Sova ide lite grand, för jag har många gånger undrat varför jag bor här i kylan?
      KrameLuttar♥

      Radera
  8. Weehooo! Sovmorgon är PRECIS vad jag behöver :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, är inte dumt. Har suttit och strävat med Google Chrome nu, som bara vill förminska min text....
      Kram!

      Radera
  9. Tack för påminnelsen! Tänk så fort tiden går.. Redan dags att ställa tillbaka klockan. Nu längtar man redan till nästa gång då klockan ska ställas fram, till våren :)

    Ha en trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sussi! Jo, jag längtar också till våren och sommaren 2013.
      Tack detsamma!

      Radera
  10. Jag har blivit påmind 3-4 ggr i dag>! Men brukar glömma bort det varje år! Vi får se om jag minns det nu innan jag lägger mig snart!? KRAM OCH SOV GOTT!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läste detta igår kväll, men var på väg till sängen...
      Vaknade gott i morse, så din kram hjälpte nog. Söndagskram nu.

      Radera